Одржани семинари
Процењивање и самопроцењивање постигнућа ученика
кат. бр. 566, К2, П3
1. фебруар 2020. године
Семинар је у групи компетенција за поучавање и учење, а приоритетна област је унапређивање компетенција наставника у области планирања и реализације наставе оријентисане на исходе. Циљеви семинара су: унапређивање наставничких компетенција за процењивање постигнућа ученика и оспособљавање за развој вештина самопроцењивања код ученика.
Кроз неколико радионица, реализаторке семинара Биљана Радосављевић и Биљана Михаиловић, помогле су нам у разумевању и примени различитих функција и врста процењивања ученика, у отклањању субјективности у процењивању ученика, оцењивању ученика у односу на опште предметне и специфичне предметне компетенције као ослонаца процењивања, разумевању појма метакогниције, значају и улоге у развоју ученика, важности развоја вештина самопроцењивања напредовања код ученика и другим вештинама самопроцењивања напредовања.
Обрађене су теме:
- Разумевање функција оцењивања у односу на ученике и наставу;
- Најчешће грешке у процењивању ученика;
- Формативно и сумативно оцењивање/описне и нумеричке оцене у односу на процес унапређивања учења;
- Оцењивање и самооцењивање ученика у односу на опште предметне и специфичне предметне компетенција;
- Метакогнитивне вештине самопроцењивања ученика.
Припремила и објавила Милијана Петровић.
Како унапредити процес самоевалуације
у области наставе и учења
кат. бр. 471, К2, П3
17. јануар 2020. године
Циљеви семинара били су: унапређивање компетенција ученика и наставника за самоевалуацију у наставном процесу, стицање знања и вештина о самоевалуацији, обучавање наставника за планирање процеса самоевалуације у настави, оснаживање наставника за разумевање и прихватање улоге ученика у процесу самоевалуције и уочавање одговорности ученика и наставника у наставном процесу.
Аутори и реалиазтори обуке, Гордана Миловановић и Маја Врачар, помогле су нам да систематизујемо рефлексивну праксу, способности да се опишу искуства, те да се критички анализирају и синтетизују ново и претходно знање. Такође, указале су нам на вредновање, истраживачки став наставника, на уверење да можемо да утичемо на ученике и школу, спремност на сарадњу, усмереност на промену засновану на истраживању и да на рефлексивност гледамо као оријентацију ка идентификовању и решавању проблема у настави.
Обрађене су теме:
- Самоевалуација;
- Улога наставника и ученика у процесу самоевалуације;
- Како развијати самоевалуцију – самопроцену у школској средини?
- Примена самоевалуције у свакодневном раду.
Припремила и објавила Милијана Петровић.
Унапређење капацитета образовних институција за укључивање ученика миграната у образовни систем
Под покровитељством Министарства просвете, науке и технолошког развоја, кроз предавања и радионице, реализована је обука која се састојала из три дела:
- Основни модул, у трајању од 6 - 7.12.2018. године, обухватио је теме: међународни и домаћи законодавни оквир, упис у образовно-васпитне установе, подршка на нивоу школе, праћење и оцењивање у функцији напредовања, педагошка документација, ресурси у установи и заједници, адаптација на нову средину и превазилажење стреса, индивидуализовани приступ у планирању образовне подршке и ваннаставне активности;
- Напредни модул, у трајању од 8 - 9.12.2018. године, обухватио је теме: где смо сада - шта је урађено и шта нас очекује, образовни систем земаља порекла, подучавање деце која не разумеју језик окружења и образовања, вршњачко учење и управљање одељењем, сарадња са родитељима, институцијама, организацијама и удружењима;
- Обука путем интернета, у трајању од 25.03 - 10.04.2019. године, обухватила је радионице.
Прогамом обуке предвиђено је јачање компетенција за подршку развоју личности (К3) и за комуникацију и сарадњу (К4) и сваки модул је трајао 16 сати (бодова). Обуку су похађали: Косана Грчић, директор, Радоје Блажић, секретар, Горан Милинчић, психолог и наставници: Надежда Поповић, Миодраг Јокић, Љиљана Шиповац, Драгана Раонић, Маријана Марковић, Весна Мићић, Стана Шестовић и Огњен Несторовић.
Припремила и објавила Милијана Петровић.